http://www.xmasclock.com/

17 april 2018

Bur till Pionen

Dag för dag märker man hur våren går framåt, vi hade värsta ute dagen i lördags, städade lite gården, klippte häcken, tvättade terassen, sådant som hör husägare till.
Jag rensade i rabatterna redan något smått under veckan och såklart har det fortsatt nu under denna vecka.

Pionernas röda små knoppar började komma fram och tidigare har jag haft ett staket av vide framför dom så att blomman inte skall ligga ner på marken och att man inte skall köra över dem med gräsklipparen.


Vi satte med äldre sonen ett nytt lager med jord utanpå då vi rensade bort en hel del gräsrötter och annat ogräs.

Nu rev jag bort det halv ruttiga staketet och byggde burar av vide istället,kanske jag gör dom tätare ännu men sådär som första titt tycker jag dom blev lite snyggare faktiskt mot hur ett staket ser ut.

Snart borde de komma upp.

Ett litet blickfång i trädgården kan man kanske säga. Tanken är den samma som med den tidigare modellen,men här tänkte jag mera att blomstjälkarna först kommer igenom buren för att få stöd och sedan då blomningstiden startar så har dom kommit över kanten och kanske inte hänger på marken igen.

2 kommentarer:

  1. Kallt blev det igen, men skam den som ger sig!
    Snart kanske det blir vår och sommar på riktigt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Månne det inte blir någon form av sommar bara tiden går frammåt.

      Radera